Korvpall 3x3

Eesti Maaülikooli korvpalli 3x3 meistrivõistluste 2023/24 juhend

1. Eesmärk

  • Eesti Maaülikooli meistrite selgitamine korvpallis

  • Sportimisharrastuse ja korvpallimängu ergutamine EMÜ üliõpilaste ja töötajate seas.

2. Aeg ja koht

  • Pühapäeval, 3. märtsil 2024.

  • Võistluse algus kell 13.00.

  • Eesti Maaülikooli spordihoone, Kreutzwaldi 3.

3. Korraldamine.

Võistlust organiseerib Eesti Maaülikooli Spordiklubi. Peakorraldaja on Liisa Rannaste (e-post: rannastel@gmail.com, tel. +372 56673625).

 

4. Osavõtjad

Võistlustest saavad osa võtta EMÜ üliõpilased ja töötajad. Võistkonnas peab olema minimaalselt 3 mängijat, maksimaalselt 4 mängijat. Võistlused toimuvad nii mees- kui ka naiskondadele. 


Võistkondade moodustamine on instituudipõhine. Turniiril saab osaleda kuni 16 võistkonda. Üle 16 võistkonna registreerimisel on eelisjärjekord igast instituudist esimestel registreerujatel.
 

5. Võistluste süsteem.

Kui ühest instituudist osaleb kaks või enam võistkonda, siis paigutatakse võistkonnad võimalusel erinevatesse alagruppidesse. Alagruppides toimuvad üheringilised turniirid. Üldine paremusjärjestus alagruppides selgitatakse punktide üldsumma põhjal, kus võit annab 2, ja kaotus 1 punkti. Võistluste lõplik süsteem selgub 24 tundi enne võistluste algust, sõltudes osalejate arvust.

 

6. Reeglid.

Peamiselt mängitakse tänavakorvpalli Eesti meistrivõistluste reeglistiku järgi, kus on välja toodud mõned erandid. Ausa mängu põhimõtted on EMÜ meistrivõistluste üldiseks aluseks. Võistluste täpsemad reeglid leiad juhendi lõpust.

Kui võistkond jätab võistlusele tulemata, karistatakse sellega instituuti -2 punktiga.

 

7. Protestid

Võistluste käigus tekkinud küsimused ja protestid lahendavad kohapeal kohtunikud.

 

9. Autasustamine

Kogu esikolmikut autasustatakse medaliga.

 

10. Registreerumine

Registreerumine lõpeb 1.märtsil 2024 kell 23:59 kirjalikult siin. Võistkonnad peavad olema kohal vähemalt 30 min enne mängude algust. Osavõtt on tasuta.

 

VÕISTLUSTE REEGLID

1. VÄLJAK

1.1 3X3 Igamehe korvpalli mängitakse ühe korvi all.

1.2 Väljak on märgistatud piirjoontega nii otsalt, külgedelt kui tagant. Väljakule on märgistatud nii vabaviske (5,80m) kui ka 2-punkti joon (6,75m kaugusele korvist).

2. VÕISTKONNAD

2.1 Võistkond koosneb kolmest (3) mängijast, kes on kõik korraga on platsil.

3. MÄNGU KOHTUNIKUD

3.1 Mängu juhib maksimaalselt üks (1) kohtunik.

4. MÄNGU ALUSTAMINE

4.1 Võistkondade soojendus toimub üheaegselt enne mängu.

4.2 Mängu alustav võistkond loositakse. Loosiga võitnud võistkond võib otsustada palli valdamise mängu või võimaliku lisaaja alguses.

5. PUNKTID

5.1 Iga 3-punkti joone seest visatud vise on ühe (1) punkti vääriline

5.2 Iga 3-punkti joone tagant visatud vise on kahe (2) punkti vääriline

5.3 Iga vabavise on ühe (1) punkti vääriline

6. MÄNGU AEG / VÕITJA VÕISTKOND

6.1 Mängitakse 10 minutit jooksvat aega, v.a. viimane (1) minut, kui kell peatub vabavisete ja „surnud palli“ puhul. Aeg läheb taas käima peale pallivahetuse lõppemist (palli jõudmist vastasvõistkonna kätte).

6.2 Mängu võidab võistkond, kes juhib mänguaja lõppedes või kes saavutab varem kaksteist (12) punkti. Reegel ei kehti lisaaja puhul.

6.3 Kui mänguseis on mänguaja lõppedes viigiline, mängitakse lisaaeg. Lisaaega alustab võistkond, kes normaalaega alustas kaitsepositsioonilt. Mängu võidab lisaajal esimesena punkti visanud võistkond (kuldne korv).

7. VIGADE LIMIIT

7.1 Vigade arvestus on võistkonnapõhine. Võistkonnal on õigus vabaviskele kui vastasvõistkonnal on nelja (4) vea limiit täis (alates viiendast (5) veast). Alates kaheksandast (8) veast, iga järgneva vea korral, lahkub võistkonnast 1 mängija. Võistkonna kümnes (10) viga, tähendab võistkonna automaatset kaotust.

7.2 Viskel sooritatud vea puhul on võistkonnal õigus ühele (1) vabaviskele, juhul kui vise toimus 3-punkti joone tagant on võistkonnal õigus kahele (2) vabaviskele.

7.3 Peale möödaläinud vabaviset selgub palli valdaja lauavõitluse abil.

8. KAHETEIST-SEKUNDI REEGEL

8.1 Rünnakuaeg on kaksteist (12) sekundit. Aeg läheb käima palli üleminekul kaitsemängijale (valdamise hetkest korvi all tabava korvi puhul või üleminekul 2-punkti joone tagant).

8.2 Juhul, kui väljak ei ole varustatud kellaga, on kohtuniku / ajavõtja kohustus lugeda rünnaku viimast viite (5) sekundit. Kui ründav võistkond ei jõua viskele läheb palli valdamise õigus vastasvõistkonnale.

9. MÄNGU KÄIK

9.1 Peale igat tabavat viset või viimast vabaviset:

– peale korvi jätkab vastasvõistkond mängu 3 punkti joone tagant (mitte otsaaudist), palli „checkiga“

9.2 Peale igat möödaläinud viset või viimast vabaviset:

– kui ründav võistkond saab palli võib mängu jätkata ilma palli 3-punkti joone taha toimetamata,

– kui kaitses olnud võistkond saab palli, on võistkonnal kohustus pall enne järgmist rünnakut toimetada 3-punkti joone taha.

9.3 Vaheltlõike puhul tuleb pall rünnaku alustuseks toimetada 3-punkti joone taha.

9.4 „Surnud palli“ või viimase tabava vabaviske puhul toimub palli valdamise vahetus kaitse- ning ründemängija vahel 3-punkti joone juures palli „checkiga“. Kaitsemängija ei tohi ületada 3 punkti joont enne kui ründemängija pole palli saanud.

9.5 Kaitses olnud võistkonnal on õigus „pooleks pallile“.

10. TIME-OUT

10.1 Võistkonnal on õigus ühele (1) 30-sekundilisele time-outile.

Guide to the 2023/24 Estonian University of Life Sciences basketball 3x3 championships

 

1. Purpose

Explaining the champions of the Estonian University of Life Sciences in basketball

Encouraging sports and basketball among students and employees.

 

2. Time and place

Sunday, March 3, 2024.

The competition starts at 13:00.

Estonian University of Life Sciences sports building, Kreutzwaldi 3.

 

3. Organizing.

The competition is organized by the Sports Club of the Estonian University of Life Sciences. The main organizer is Liisa Rannaste (e-mail: rannastel@gmail.com, phone +372 56673625).

 

4. Participants

Students and employees can take part in the competitions. A team must have 3 players. Competitions are held for both men's and women's teams.

 

The formation of teams is institute-based. Up to 16 teams can participate in the tournament. When registering more than 16 teams, priority is given to the first registrants from each institute.

 

5. Competition system.

If two or more teams from one institute participate, the teams will be placed in different subgroups if possible. One-round tournaments take place in the subgroups. The overall ranking in the subgroups is explained based on the total number of points, where a win gives 2 points and a loss 1 point. The final system of the competitions will be announced 24 hours before the start of the competitions, depending on the number of participants.

 

6. Rules.

Street basketball is mainly played according to the rules of the Estonian championships, with some exceptions. The principles of fair play are the general basis of EEC championships. More detailed rules of the competitions can be found at the end of the guide.

If the team fails to come to the competition, the institute will be penalized with -2 points.

 

7. Protests

Questions and protests arising during the competitions are resolved by the judges on the spot.

 

8. Rewarding

The top three will be awarded with a medal.

 

9. Registration

Registration ends on March 1, 2024 at 23:59 in writing here. Teams must be present at least 30 minutes before the start of the games. Participation is free.

 

COMPETITION RULES

1. COURT

1.1 3X3 Everyman basketball is played under one basket.

1.2 The field is marked with outlines from the end, sides and back. The court is marked with both a free throw (5.80m) and a 2-point line (6.75m from the basket).

2. TEAMS

2.1 The team consists of three (3) players who are all on the court at the same time.

3. REFEREES OF THE GAME

3.1 One (1) referee will officiate the game.

4. STARTING THE GAME

4.1 The warm-up of the teams takes place simultaneously before the game.

4.2 The starting team is drawn. The team winning the toss may decide possession at the start of the game or possible overtime.

5. POINTS

5.1 Each shot from inside the 3-point line is worth one (1) point

5.2 Each shot taken from behind the 3-point line is worth two (2) points

5.3 Each free throw is worth one (1) point

6. GAME TIME / WINNING TEAM

6.1 10 minutes of running time are played, except the last (1) minute when the clock stops for free throws and dead balls. The time starts again after the end of the ball exchange (the ball reaches the hands of the opposing team).

6.2 The game is won by the team that leads at the end of the playing time or that reaches twelve (12) points earlier. The rule does not apply to overtime.

6.3 If the score is tied at the end of the playing time, extra time will be played. Extra time starts with the team that started the normal time from a defensive position. The game is won by the first team to score a point in extra time (golden basket).

7. LIMITATION OF ERRORS

7.1 Calculation of errors is team-based. A team is entitled to a free throw if the opposing team has reached the four (4) foul limit (starting with the fifth (5) foul). From the eighth (8) foul, for each subsequent foul, 1 player leaves the team. The team's tenth (10) foul means the team's automatic loss.

7.2 In the case of a foul on the throw, the team is entitled to one (1) free throw, if the throw was made from behind the 3-point line, the team is entitled to two (2) free throws.

7.3 After a missed free throw, the owner of the ball is determined by a table fight.

8. THE TWELVE-SECOND RULE

8.1 The attack time is twelve (12) seconds. Time starts when the ball passes to a defensive player (from the moment of possession in the case of a shot under the basket or when passing from behind the 2-point line).

8.2 In case the field is not equipped with a clock, it is the responsibility of the referee / timekeeper to count the last five (5) seconds of the attack. If the attacking team does not reach the throw, the right to possess the ball goes to the opposing team.

9. RUNNING OF THE GAME

9.1 After each successful throw or the last free throw:

– after the basket, the opposing team continues the game from behind the 3-point line (not from the end zone), with a "check" of the ball

9.2 After each missed throw or last free throw:

– if the attacking team gets the ball, the game can continue without moving the ball behind the 3-point line,

– if the defending team receives the ball, the team is obliged to move the ball behind the 3-point line before the next attack.

9.3 In the case of an interception, the ball must be delivered behind the 3-point line to start the attack.

9.4 In the case of a "dead ball" or the last hit free throw, the possession of the ball changes between the defensive and offensive players at the 3-point line with a "check" of the ball. The defensive player may not cross the 3-point line until the offensive player has received the ball.

9.5 The defending team has the right to "half the ball".

10. TIME-OUT

10.1 The team is entitled to one (1) 30-second time-out.